ur notebooken jag fick av pappa 1.

ett försök till att vara seriös

Du satt alltid på fåtöljen på hornsgatan. Nedre våningen, längst in i hörnet, drack latte, läste böcker, de tjockaste jag sett. Mitt liv verkade så svårt men för dig allt verkade lätt.
Jag kunde tänka på dig innan jag somnade att du låg bredvid och höll om mig och din lugg frog i min nacke. Men aldrig låg du där och en dag var du borta. Från hörnet längst in och jag kände ingen mening. Jag reste mig, upp för trappan och följde hela hornsgatan, vid slussen svängde höger och där 20 meter in på götgatan, götgatsbacken satt du innanför fönstret, på fåtöljen götgatan och läste för en flicka, den sötaste jag sett.
För mig blev det svårare men för alla runt omkring mig allt verkade så lätt.


Hanna Hellström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0