the evening took remarkable turns.

Hur jag hamnade där jag hamnade kan jag fortfarande inte riktigt förstå så jag ska försöka ta det hela från början. Ganska fast övertygen om att fredagen blir en hemmakväll skriver jag de sista raderna i personporträtt med deadline 23.59 lite innan klockan ska slå tio. Då blire väl sitta hemma och ta det lugnt ikväll antar jag och tar upp mobilen med de inkomna smset från Kajsa. Halv 11 tar jag  mig några vinklunkar på rummet och springer ut i kvällen mot örby för att möta Christoffer och Kajsa. Vi tar stegen mot Micke där vi finner folk och musik. Jag bestämmer mig för att sova hos Kajsa och efter en mysig kväll hos micke sitter jag vid 2 snåret hemma hos Kajsa förberedd för film och glass när ett hej jag skickat till Felix leder till att han dyker upp i dörren. Det blir tillbaka till vanliga kläder igen och vi vandrar ut i natten mot Johannes som firat sig hela kvällen. Där får jag grillspett och vi sitter och myser och lyssnar på musik. Allt är väldigt lugnt och stillsamt när Johannes skriker till, " Alla ut och kolla! Patrik och Anders kommer med limosin!". Utan skor springer vi upp på gatan för att upptäcka att där inte finns nån limosin men så glider något upp bakom hörnet på vägen och en vit limosin rullar fram till oss. Chaufören kommer ut och öppnar och sen sitter vi alla där med musik dunkande och åker runt i ett sovande örby klockan 4 på morgonen med skumpa i glaset och jag känner, det är väl inte så dåligt att vara 17 kanske.

Min gårdagskväll som tog massa roliga galna konstiga svängar. Otroligt värd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0